"ALLAH MEMBERIKAN HIKMAT KEPADA SESIAPA YANG DIKEHENDAKI-NYA, DAN SESIAPA YANG DIBERIKAN HIKMAT ITU MAKA SESUNGGUHNYADIA TELAH DIBERIKAN KEBAIKAN YANG BANYAK, DAN TIADALAH YANG DAPAT MENGAMBIL PENGAJARAN MELAINKAN ULUL ALBAB"
(Surah al-Baqarah 2:269)

Saturday, April 10, 2010

Industrial Visit



Minggu lepas adalah aktiviti yang sangat memenatkan. Aku dipertanggungjawabkan untuk melawat pelajar2 latihan industri tahun tiga. Sebanyak 13 syarikat aku harus lawati sekitar Petaling Jaya, Shah Alam, Klang dan Port Klang. Sebenarnya perancangan awal ingin pergi bersama suami sgb peneman, tapi apakan daya minggu lepas adalah minggu yg paling sibuk baginya jadi terpaksa aku pergi bersendirian. Anakku, Muriyah ku titipkan bersama husbandku dirumah.
Ahad, jam 10 pagi aku bertolak dari rumah dan sekitar 2 jam aku sampai di Penang. Memandu seorg diri agak memenatkan tapi lagi menghiburkan jika ada peneman si sebelah. Aku cuba jadikan radio sbg penemanku...sudah lama tidak memandu sejauh ni. Biasanya tugas memandu, husbandku saja yang uruskan. Ahh tak der apa2..insyaAllah selamat sampai (doaku didalam hati). hari itu aku memandu dengan rileks (100km/j) cuma driving di lane yang ketiga sebab kukira tiada apa yg ingin aku kejar. Hujung minggu sebegini, banyak kereta yang mengarah ke Kuala Lumpur...iya maybe esok kerja sebab itu kereta bersusuk-susuk menuju ibu kota cinta.
Jam 5 ptg, aku sudah masuk ke area KL. Aku ingin terus ke UIA tempat kampusku dulu, ingin jumpa seseorg yang aku rindu, iaitu sahabatku Kak Winda a.k.a wife kepada arwah supervisorku. Tak sabar menunggunya...

5 comments:

Unknown said...

waah..lama btol tak shimah tak update blog..ehehe..anyway, good to hear from u here :)

fiezarmy said...

rindu nya bila nampak "tangga besar"... selamat la simah ya..

Kembara Sang Musafir... said...

aton...tak berkemsepatan utk mengupdate blog...lagi2 selepas ada anak.

fiza...bila masuk uia mcm home sendiri ,peace yang tak dapat ku cari di tempat lain.

Unknown said...

:) setuju tu..yg xda anak pon xsempat..ehehehe

Kembara Sang Musafir... said...

masa single..hanya diri sendiri..bila bertiga kena jaga semua...tanggungjawab.